onsdag den 13. januar 2010

på min sengekant

Hun danser for mig i nat
kaster lyset fra et hav
af stjerneskud drysser
gyldenglimtene katteøjne
som dovent ser ud
i intetheden skjuler
dagens løgne i natten
danser for mig danser
på min sengekant svinger
rytmisk forførende øjne
i mørke vinduer anes savn
som uhørlige svanesange
fra dagens sidste timer

fredfyldt lander jeg
på min pude ligger drømme
i kø som biler ved en bro
holder ventende ulæste
digte som drager
og lokker til elskov
over grænser mod lyset
fra morgenrøden hviskes
stille stille stille

4 kommentarer:

  1. Kære Robert.

    Uanset hvor godt man skriver, tror jeg stort set kun der er én måde at få kommentarer på. Man er nødt til at opsøge en række lignende blogs (helst andre, som skriver digte), og så give sig til at kommentere deres værker.

    Men ligesom dig har jeg opdaget, at danskere ikke er særlig gode til at kommentere, og hvis de ikke kender dig på forhånd, er det næsten umuligt. Det var jo også derfor, jeg opfandt Skrive-bloggen. Der er vi alle i samme båd: hvis man ikke selv kommenterer, skal man nok heller ikke regne med en masse respons fra de andre.

    Held og lykke med at finde ligesindede læsere, her eller andre steder, men du må endelig ikke give op for tidligt. Det er et stort stykke arbejde at få succes med en blog. Engelske bloggere er generelt flinkere til at kommentere, men de kommer også kun igen, hvis man gør gengæld.

    Kh Dorte.

    SvarSlet
  2. Hej Dorte
    Bare rolig, jeg giver aldrig op.
    Jeg er bare ikke sikker på at blogspot, er det rette sted.
    Flere har reageret på dette indlæg, med med e-mail, de skriver at det er for besværligt at skrive kommentarer, fordi man skal lave en konto og logge ind.
    Før i tiden(før digte.dk)havde jeg en hjemmeside, ved Surftown, og da havde jeg ikke det problem.
    Men okay, jeg kan jo se på min konto hos SiteMeter at jeg har læsere, så hvad er problemet :)

    Men lige nu er jeg gået i tænkeboks, så må vi jo se hvad jeg finder ud af.

    Kh. Robert

    SvarSlet
  3. Kære Robert
    Jeg er lidt forviret over kommentarene til dette digt??

    Men digtet er dejligt, du får ordene til at smage dejligt.

    "på min pude ligger drømme
    i kø som biler ved en bro"

    Hvor er det smukt

    Stille stille..

    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Søde Pia

    Ja du må undskylde rodet i kommentar-boksen.
    Jeg havde først skrevet et surt opstød, noget med at lukke blokken.
    Men efter Dortes indspark, fortrød jeg, og ændrede indslaget til dette digt.

    Jeg er glad for at du kan lide det, det er en stil(lidt modernistisk måske) som jeg ikke har arbejdet så meget med.men jeg kan godt selv lide det.
    Knus tilbage til dig
    Robert

    SvarSlet