mandag den 30. november 2009

En helt almindelig dag. 3

3. minutafsnit: Ordensmagten dukker op

Heldigvis var pigen uskadt, jeg slap med en lille skramme i panden. Hun var blevet helt lødløs, hun så bare på mig med store forskrækkede øjne. Jeg prøvede igen, parat til at forsvare mig,
”Er du okay”
Men denne gang begyndte hun blot at græde stille. Et ansigt dukkede op i vinduet. Det var politiet,
”Goddag hr. det var nok ikke så heldigt, har vi et førerbevis som jeg må se?”
Han fik det og trådte et skridt tilbage, for at besigtige skaderne,
”Nå, du er da sluppet billigt. Så du overhovedet at det var en politibil du ramte?”
Jeg stirrede på ham, men kunne ikke få et ord frem.
”Tag nøglen ud, og giv den til mig” han trådte hen til bilen, stak hovedet næsten helt ind i kabinen, og snuppede selv nøglen, han kikkede over på pigen som sad og snøftede,
”Og hvad med fruen der? Har de drukket hr.? klare de dem frue?”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar